مراحل نصب کابینت آشپزخانه – قسمت اول
نوشته شده توسط : اینفو

کابینت آشپزخانه ، یکی از مهم ترین اجزای هر آشپزخانه ای است. کابینت آشپزخانه اصلی ترین مکان برای نگهداری وسایل است. با استفاده صحیح از آن، وسایل آشپزخانه سازماندهی بهتری به خود می گیرند.

 

کابینت ها رنگ ها و سبک های مختلفی دارند. کابینت آشپزخانه پس از تولید برای نصب به خانه آورده می شود. نصب آن بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی بر کیفیت و کارایی کابینت دارد. در این مقاله تلاش شده است تا مراحل نصب کابینت آشپزخانه به زبانی ساده بیان شود. این مطلب در دو بخش آماده شده است. در ادامه با قسمت اول آن با ما همراه شوید.

مراحل اصلی نصب کابینت آشپزخانه

نصب کابینت آشپزخانه 12 مرحله اصلی دارد که به ترتیب اجرا عبارتند از:

  1. کشیدن خط تراز
  2. نصب یونیت زمینی
  3. نصب یونیت هوایی
  4. نصب درب
  5. نصب دستگیره
  6. نوار آب بندی کابینت (قرنیز)
  7. نصب رویه
  8. نصب تاج، پاسنگ، زیر چراغی و …
  9. نصب تجهیزات
  10. نصب طبقات
  11. تمیز کاری نهایی
  12. کنترل کیفیت نصب

در ادامه این مراحل را تشریح می کنیم.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

مرحله 1. کشیدن خط تراز

بعد از نصب پایه ها، خط کشی بر روی دیوار و تراز بودن خطوط ترسیمی جزء یکی از مهم ترین مراحل نصب کابینت آشپزخانه می باشد. بی دقتی در ترسیم این خطوط باعث ایجاد معایبی در کلیه مراحل نصب می شود.

در مرحله علامت گذاری، سطح بالایی کابینت زمینی و همچنین سطح پایین و بالای کابینت دیواری بر روی دیوار محل نصب علامت گذاری می گردد. بنابراین به ارتفاع کابینت های زمینی و دیواری و فاصله بین آنها نیاز است.

بعد از علامت گذاری دیوار بایستی آن را خط کشی کرد. خط تراز محل قرار گیری یونیت های زمینی را با استفاده از تراز معمولی یا لیزری روی دیوار مشخص کنید.

مرحله 2. نصب یونیت زمینی

مرحله دوم نصب کابینت آشپزخانه ، نصب یونیت زمینی است. بعد از ترسیم خط تراز روی دیوار، کابینت ها را (کابینت های زمینی) در محل های مربوط به خود قرار داده و آنها را با خط کشیده شده روی دیوار هم سطح می نماییم.

بخوانید  طراحی سینمای خانگی در طراحی مدرن متناسب با هر بودجه اي

برای این کار حتما باید از تراز استفاده نمود تا یونیت ها شیب دار نصب نشوند. از آنجایی که پایه های کابینت آشپزخانه قابلیت رگلاژ (تنظیم ارتفاع) دارند می توان ارتفاع هر پایه را جداگانه تنظیم کرد تا در انتها سطح کابینت تراز و افقی قرار گیرد.

برای نصب کابینت ها از یکی از گوشه های آشپزخانه شروع می کنیم. در چیدمان و نصب یونیت های زمینی، نصب یونیت های کمد یا بدنه ساپورت در اولویت نصب قرار گیرند. برای نصب یونیت های زیر سینک، در صورتی که پشت یونیت، پریز یا لوله های تاسیسات وجود داشته باشد پس از تراز کردن و اطمینان از محل دقیق آنها محل فوق را علامت گذاری کرده و با استفاده از گردبر یا اره عمودبر، برش مورد نیاز را انجام دهید. نکته مهم این که در محاسبه جای این قطعات باید بسیار دقت کرد.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

مرحله 3. نصب یونیت هوایی

مرحله سوم در مراحل نصب کابینت آشپزخانه، نصب یونیت هوایی یا دیواری است. بعد از نصب یونیت های زمینی نوبت به نصب یونیت های دیواری می رسد. با توجه به روش ساخت کابینت و همچنین سلیقه شما در نصب، سه روش برای نصب یونیت های دیواری به کار می رود:

  1. استفاده از فیتینگ (قید های فارسی شده)
  2. استفاده از پیچ کردن مستقیم به دیوار با پیچ های مخصوص دیوار (این روش توصیه نمی شود)
  3. استفاده از هنگر
کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

مرحله 4. نصب درب

بعد از نصب یونیت های زمینی و دیواری ابتدا نسبت به نصب درب های کابینت آشپزخانه اقدام می شود. درب ها به دو صورت باز می شوند و طریقه نصب درب ها بسته به نوع باز شدن آنها دارد. درب ها به دو صورت زیر باز می شوند:

  1. درب های عمودی باز شو: معمولا این درب ها با استفاده از لولا نصب می شوند.
  2. درب های افقی باز شو: معمولا این نوع درب با ترکیبی از جک ها نصب می شود.
در هنگام نصب درب بر روی بدنه کابینت آشپزخانه باید به نکات زیر توجه ویژه کرد:
  1. آماده کردن وسایل نصب لولا (دریل شارژی، چهار سو و …)
  2. شخصی کردن درب ها برای هر یونیت
  3. در حالت مناسب قرار گرفتن
  4. برگرداندن رگلاژها ( پیچ های تنظیم ) به حالت اولیه و مناسب
  5. پیچ کردن قسمت استوانه ای لولا روی درب (باید دقت کرد لولا کاملا موازی با لبه در باشد تا هنگام نصب درب بر روی کابینت آشپزخانهدچار مشکل نشویم)
  6. تنظیم کردن لبه درب در زیر ضخامت کف یونیت
  7. پیچ کردن پایه لولا روی بدنه یونیت
  8. رگلاژ کردن درب ها (به تنظیم کلیه درب ها با فاصله یکنواخت و منظم نسبت به یکدیگر، اصطلاحا رگلاژ کاری می گویند)
  9. پس از نصب، درب ها را به صورتی تنظیم نمایید ( با پیچ های روی لولا ) که همه در یک راستا قرار گیرند و همچنین در هنگام باز و بسته شدن به هم دیگر برخورد نکرده و ممانعت ایجاد نکنند.
  10. با پیچ های تنظیمی که در بازو پیش بینی شده است می توان درب را در سه جهت جلو و عقب، چپ و راست و بالا و پایین تنظیم نمود.

این مطلب توسط آبنوس کابینت به منظور آگاهی مشتریان و علاقه مندان تهیه گردیده است. آبنوس کابینت فعال در زمینه کابینت آشپزخانه، کابینت کلاسیک و کابینت ام دی اف بوده  و یکی از برترین های این صنعت به شمار می رود. قابل ذکر است کابینت سازی در اصفهان عرضه می گردد.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: