ساخت كابينت آشپزخانه به وسيله صفحات فشرده چوبي MDF
نوشته شده توسط : اینفو

از روزگاران قديم طبقات چوبي و سنگي در محيط خانه و محل کار جهت استفاده از فضا، وجودداشته و مورد استفاده قرا رمي گرفته، امروزه با توجه به محدوديت منابع، بالا بودن قيمت چوب هاي ماسيو، وزن بالاي چوب مايسو و پيشرفت علوم استفاده از موادي همچون تخته خرده چوب، تخته فيبر (MDF) و انواع پانلها با روکش طبيعي يا مصنوعي بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.
حال در اين جا سعي مي‌شود تا مراحل ساخت آشپزخانه به وسيله صفحات فشرده چوبي به طور کامل توضيح داده شود.
به طور کلي ساخت کابينت آشپزخانه شامل دو مرحله مي‌شود، مرحله اول ساخت کابينت و مرحله دوم شامل نصب کابينت در آشپزخانه مي‌باشد…
* مرحله ساخت کابينت:
اين مرحله شامل قسمت هاي ۱- طرح اوليه (پيش طرح) ۲- اندازه برداري براي اجراي طراحي و ساخت دقيق ۳- طراحي ۴- انتخاب نوع مصالح مصرفي ۵- محاسبه اندازه هاي برش کاري ۶- اجراي برش کاري ۷- عمليات لبه چسباني ۸- شيار زدن ۹- سوراخ زني ۱۰- مونتاژ کاري و در آخر حمل و نقل کابينت است.
۱- پيش طرح:
پيش طرح به منظور ايجاد منظره اي از طرح نهايي در ذهن خريدار مي‌باشد، به نحوي که بتوان توضيحاتي را از روي آن براي خريدار بيان نمود و سليقه و خواست او را در طراحي اصلي پياده نمود.
۲- اندازه برداري براي اجراي طراحي و ساخت دقيق:
در اين مرحله به محيط اجراي طرح ياهمان آشپزخانه رفته و محل هايي که کابينت بايد براي آن ساخته شود معين مي‌گردد، در اين قسمت بايد به نکاتي توجه شود که مواردي از آن را توضيح مي دهيم: ۱- براي تعيين محل اجاق گاز بايد ابتدا نوع آن مشخص شود که صفحه اي يا معمولي است. اگر صفحه اي باشد با توجه به اندازه آن، آن را بر روي صفحه کار نصب مي نمايم براي و محيط زير صفحه کار کابينت مي سازيم. اگر نوع اجاق گازمعمولي بود محل نصب آن را در طرح به اندازه m 90 خالي گذاريم، در مشخص نمودن محل نصب اجاق گاز بايد به مواردي چون انشعاب لوله گاز، برق و دودکش هود در آشپزخانه توجه نمود.
۲- باتوجه به نوع هود محل آن را در طرح مشخص مي کنيم و مشخص مي‌شود که به کابينت نياز دارد يا ندارد. محيط لازم براي نصب هود از ۶۰ cm تا ۹۰cm متغيير است.
۳- محل نصب لباس شويي در طرح مشخص مي‌گردد و محل آن به اندازه ۶۰cm خالي گذاشته مي‌شود.
۴- براي ظرف شويي همانند لباس شوي عمل مي کنيم.
۵- براي يخچال پس از معين شدن محل آن در طرح بايد به مقدار ۹۵cm * 180cm از محيط به آن اختصاص داد.
۶- تعيين محل سينک در طرح با توجه به انشعاب لوله آب و اندازه آن که از ۶۰cm تا ۱۲۰cm متغير است صورت ميگ يرد.
۷- تعيين محل هاي باقيمانده براي طراحي مثل دوسري کشو در کجاي آشپزخانه قرار دهيم.

ادامه دارد...

این مطلب توسط آبنوس کابینت به منظور آگاهی مشتریان و علاقه مندان تهیه گردیده است. آبنوس کابینت فعال در زمینه کابینت آشپزخانه، کابینت کلاسیک و کابینت ام دی اف بوده  و یکی از برترین های این صنعت به شمار می رود. قابل ذکر است کابینت سازی در اصفهان عرضه می گردد.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: