آشنایی با انواع هاست
نوشته شده توسط : اینفو

شرکت های هاستینگ با توجه به تنظیمات، نوع سیستم عامل، کیفیت میزبانی، سبک میزبانی و نوع کانفیگ های بر روی هر سرور، سرویس های خود را به انواع مختلف هاست دسته بندی می کنند، سپس مشترک طبق نیاز خود اقدام به خرید هاست مناسب می کند، در ادامه این مقاله انواع متداول هاست را به طور مختصر برای شما شرح می دهیم:

  • هاست اشتراکی

 

هاست اشتراکی یا shared host یکی از پرطرفدار ترین خدمات هاست محسوب می شود، شرکت های هاستینگ برای ارائه هاست اشتراکی در ابتدا یک سرور اختصاصی قدرتمند خریداری می کنند، پس از نصب سیستم عامل و کنترل پنل این سرور را به 200 الی 500 قسمت تقسیم می کنند و در نهایت هرکدام از این قسمت های استخراج شده را تحت عنوان هاست اشتراکی به کاربران خود ارائه می کنند، باتوجه به این که در سرویس های هاست اشتراکی، از بیش از چند صد وب سایت بر روی یک سرور میزبانی می شود، درنتیجه منابع سرویس های هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز وب سایت های پربازدید نیست، درصورتی که در ابتدای راه هستید و این نسخه اول وب سایت شماست، سرویس های هاست اشتراکی با قیمت مقرون بصرفه برای شما مناسب هستند.
  • هاست نیمه اختصاصی

 

هاست نیمه اختصاصی یا vps hosting که از هاست اشتراکی منابع و قدرت بیشتری در اختیار دارد، همواره برای میزبانی وب سایت های با بازدید بالا استفاده می شود، شرکت های هاستینگ برای ارائه سرویس هاست نیمه اختصاصی در ابتدا یک سرور قدرتمند تهیه می کنند، سپس توسط مجازی ساز هایی مانند vmware یا kvm چندین سرور مجازی از سرور اصلی استخراج می کنند و پس از نصب سیستم عامل و کنترل پنل بر روی هر سرور مجازی، آن را در اختیار یک وب سایت قرار می دهند، به صورت کلی وب سایت ها بر روی هاست نیمه اختصاصی یا سرور مجازی، قدرت و امکانات و سرعت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار دارند، اگر شما نیز صاحب یک وب سایت پربادزید هستید و توانایی خرید یک سرور اختصاصی کامل را ندارید، استفاده از هاست نیمه اختصاصی برای شما بهترین انتخاب است.
  • هاست تمام اختصاصی

 

هاست تمام اختصاصی یا dedicated hosting که از هاست نیمه اختصاصی نیز قدرت و منابع بیشتری در اختیار دارد، همواره برای میزبانی از وب سایت های بسیار گسترده و پرترافیک مناسب است، شرکت های هاستینگ برای ارائه سرویس های هاست تمام اختصاصی، در ابتدا یک سرور اختصاصی قدرتمند تهیه می کنند و پس از نصب سیستم عامل و کنترل پنل، از این سرور فقط یک اکانت هاست استخراج می کنند و در اختیار یک وب سایت قرار می دهند، سرویس های هاست تمام اختصاصی، همواره از هاست نیمه اختصاصی و اشتراکی، قدرت و منابع بیشتری در اختیار دارد، اگر شما صاحب یک وب سایت بزرگ هستید و از محدودیت های میزبانی اشتراکی و مجازی، خسته شده اید، سرویس های هاست تمام اختصاصی بسیار برای شما مناسب هستند.
  • هاست دانلود

 

هاست دانلود یا download hosting نوعی دیگر از هاست های مورد استفاده برای نگهداری اطلاعات است، شرکت های هاستینگ برای ارائه سرویس های هاست دانلود، یک سرور قدرتمند با تعداد هارد های بالا و پورت شبکه قدرتمند تهیه می کنند و پس از نصب سیستم عامل و کنترل پنل سرویس های هاست دانلود را طوری تنظیم می کنند که فقط قابلیت میزبانی از فایل را داشته باشد، در سرویس های هاست دانلود امکان راه اندازی وب سایت و یا راه اندازی پایگاه داده وجود ندارد، سرویس های هاست دانلود صرفا جهت نگهداری از فایل های دانلودی سایت های بزرگ ارائه می شود، مدیران سایت های بزرگ دانلود در ابتدا یک هاست برای میزبانی از وب سایت خود خریداری می کنند و سپس یک هاست دانلود برای نگهداری از فایل هی حجیم دانلود وب سایت خود خریداری می کنند، درصورتی که حجم اطلاعات و فایل های دانلودی وب سایت شما نیز بالاست؛ بهتر است که برای نگهداری از فایل های خود یک هاست دانلود خریداری کنید و تمام فایل های حجیم خود را بر روی هاست دانلود نگهداری کنید.

ادامه دارد...

خرید هاست و دامین برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین در ادامه به ارائه برخی نکات در زمینه ثبت دامین و هاست می پردازیم. برای راه اندازی سایت ابتدا باید یک دامنه ثبت کرده و پس از ثبت دامین خود به خرید سرویس هاست مورد نظر جهت بارگذاری اطلاعات وب سایت خود بر روی آن اقدام نمایید. دامنه ها بیانگر نام تجاری، نوع فعالیت و یا منطقه کاری شما است. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود اینست که با توجه به زبان برنامه نویسی وب سایت خود لازم است به خرید هاست لینوکس و یا خرید هاست ویندوز اقدام نمایید.
برای وب سایت هایی که دارای ترافیک بالا نیستند هاست نیاز آن ها را برآورده می سازد اما برای وب سایت های پربازدید ما دو انتخاب را پیش رو داریم: - خرید سرور مجازی - خرید سرور اختصاصی
زمانی که شما اقدام به خرید سرور اختصاصی می کنید، تمامی منابع آن سرور در اختیار شماست و فقط شما از آن استفاده می نمایید اما با خرید سرور مجازی شما یک ماشین مجازی شده را بر روی سرور کنترل می کنید که ممکن هست تعداد زیادی محیط مجازی دیگر را نیز میزبانی کند. پس فقط شما نیستید که از سرور استفاده می نمایید. در سرور مجازی شما محدود به پلن هایی هستید که شرکت ارائه می نماید در صورتی که در سرور اختصاصی شما کنترل کامل را بر عهده دارید و می توانید از منابع و سی پی یو به تنهایی استفاده نمایید.
با توجه به توضیحاتی که داده شد قطعا سرور اختصاصی امکانات بیشتری نسبت به سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می د هد اما شما باید توجه کنید که نیاز شما چیست ؟ اگر سرور مجازی پاسخگوی نیاز شما است لزومی ندارد برای خرید سرور اختصاصی هزینه کنید. چون قطعا قیمت سرور های اختصاصی نسبت به سرور های مجازی بیشتر است .
ایران وب سرور با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه هاست پرسرعت به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. 




:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: