قبل از خرید هاست برای کسب و کارتان باید بدانید
نوشته شده توسط : اینفو

خرید هاست و دامین برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین در ادامه به ارائه برخی نکات در زمینه  ثبت دامین و هاست می پردازیم. برای راه اندازی سایت ابتدا باید یک دامنه ثبت کرده و پس از ثبت دامین خود به خرید سرویس هاست مورد نظر جهت بارگذاری اطلاعات وب سایت خود بر روی آن اقدام نمایید. دامنه ها بیانگر نام تجاری، نوع فعالیت و یا منطقه کاری شما است. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود اینست که با توجه به زبان برنامه نویسی وب سایت خود لازم است به خرید هاست لینوکس و یا خرید هاست ویندوز اقدام نمایید.

برای وب سایت هایی که دارای ترافیک بالا نیستند هاست نیاز آن ها را برآورده می سازد اما برای وب سایت های پربازدید ما دو انتخاب را پیش رو داریم: -  خرید سرور مجازی    -  خرید سرور اختصاصی

زمانی که شما اقدام به خرید سرور اختصاصی می کنید، تمامی منابع آن سرور در اختیار شماست و فقط شما از آن استفاده می نمایید اما با خرید سرور مجازی شما یک ماشین مجازی شده را بر روی سرور کنترل می کنید که ممکن هست تعداد زیادی محیط مجازی دیگر را نیز میزبانی کند. پس فقط شما نیستید که از سرور استفاده می نمایید. در سرور مجازی شما محدود به پلن هایی هستید که شرکت ارائه می نماید در صورتی که در سرور اختصاصی شما کنترل کامل را بر عهده دارید و می توانید از منابع و سی پی یو به تنهایی استفاده نمایید.

با توجه به توضیحاتی که داده شد قطعا سرور اختصاصی امکانات بیشتری نسبت به سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می د هد اما شما باید توجه کنید که نیاز شما چیست ؟ اگر سرور مجازی پاسخگوی نیاز شما است لزومی ندارد برای خرید سرور اختصاصی هزینه کنید. چون قطعا قیمت سرور های اختصاصی نسبت به سرور های مجازی بیشتر است .

ایران وب سرور با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه هاست پرسرعت به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

 

اگر تصمیم دارید که کسب و کارتون رو به صورت جدی ادامه بدین و میخواهید اقدام به خرید هاست کنید، لازمه که قبل از شروع فرآیند خرید، یک سری اطلاعات اولیه داشته باشید.
اگر به سایت های مختلف ارائه دهنده میزبانی وب مراجعه کنید با پلن های مختلفی مواجه میشید که انتخاب رو برای شما سخت خواهد کرد. ممکنه فکر کنید کدوم یکی از این پلان ها برای من و کسب و کارم مناسبتر هست؟

 

قبل از خرید هاست باید بدانید
این اطلاعات به شما برای انتخاب یک سرویس دهنده مناسب کمک بسیاری خواهد کرد:

 

فضای هاست

فضای هاست، مشخص کنده میزان اطلاعاتی هست که شما میتونید بر روی سرور ذخیره کنید.
میزان فضایی که خریداری میکنید بسیار مهم است. شما باید با توجه به حجم سایت و فایل هایی که دارید برای سایت خود فضا تهیه کنید. معمولا در اکثر سایت های سرویس دهنده میزبانی وب، فضای مورد ارائه، از ۵۰ مگابایت شروع میشه به بالا.
اگر نمیدونید چه مقدار فضا برای سایت خود نیاز دارید نگران نباشید، ما در ادامه مقاله به شما کمک میکنیم تا یک هاست مناسب با فضای مناسب برای خودتون انتخاب کنید.

 

پهنای باند

پهنای باند مقدار اطلاعاتی هست که شما مجاز هستید به طور ماهانه از/به سرور انتقال بدین.
پهنای باند شامل تمام آپلود ها و دانلود ها هست. پهنای باند به میزان حجم صفحات سایت، تعداد بازدید کنندگان ماهانه سایت و همچنین تعداد صفحاتی هست که هر بازدید کننده به طور میانگین در هر بازدید از سایت شما مشاهده میکنه بستگی داره.
پهنای باند از یک گیگابایت شروع میشه به بالا، هر چی سایت شما بیشتر پیشرفت کنه و بازدید کننده بیشتری داشته باشید، به پهنای باند بیشتری نیاز پیدا میکنید.

 

سیستم عامل

دو نوع سیستم عامل برای استفاده هست، لینوکس و ویندوز.
این سیستم عامل ارتباطی با سیستم عامل کامپیوتر شما نداشته و در واقع شما برای استفاده از سیستم عامل لینوکس نیازی ندارید که به سیستم عامل لینوکس آشنایی داشته باشید.
اگر سایت شما بر پایه asp.net نوشته شده است باید از هاست ویندوزی استفاده کنید اما در صورتی که سایت شما با زبان PHP نوشته شده است باید از هاست لینوکسی استفاده کنید. همچنین اگر میخواهید از مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید میتونید هم از هاست ویندوز و هم از هاست لینوکس استفاده کنید.

 

علاوه بر این سرورهای ویندوزی اندکی گرانتر از سرورهای لینوکسی هستند در نتیجه هزینه بر تر خواهند بود. همچنین گفته میشود که امنیت سرور های لینوکسی و همچنین ثبات و پایداری در سرورهای لینوکسی بیشتر از ویندوز است.
ار بابت سرعت هم فرق چندانی بین این دو سیستم عامل وجود ندارد.

 

کنترل پنل

کنترل پنل برای نگهداری سایت چه توسط خودتون و یا دیگران بسیار مهم است. از طریق کنترل پنل شما میتونید تغییرات لازم رو در سایت خود بدین، فایل هایی رو آپلود کنید، اکانت های ایمیل بسازید. دیتا بیس یا پایگاه داده های سایت تان را مدیریت کنید و بسیاری کارهای دیگر را در آن انجام دهید.
دو تا از کنترل پنل های معروف، Cpanel و Direct Admin هستند.
در صورتی که هاست شما دارای سیستم عامل لینوکس باشه، کنترل پنل شما cpanel خواهد بود و در صورتی که هاست ویندوزی خریداری کنید، کنترل پنل هاست تان direct admin خواهد بود.

 

تعداد اکانت ایمیل

شما ممکنه بخواهید تحت نام دامنه سایت تان چندین اکانت ایمیل برای خود بسازید. به عنوان مثال، یک اکانت ایمیل برای پشتیبانی سایت، یک اکانت ایمیل برای قسمت فنی یا فروش و غیره… .
در پلن های هاستینگ تعداد اکانت ایمیلی که میتونید داشته باشید مشخص شده که از یک تا بینهایت هست.

 

تعداد اکانت FTP

اگر غیر از شما افراد دیگری هم مدیریت سایت تان را به عهده دارند، میتونید برای دسترسی هر فرد به سرور سایت، یک اکانت FTP ایجاد کنید.

 

دیتابیس یا پایگاه داده

دیتابیس یا پایگاه داده محلی برای نگهداری اطلاعات سایت شماست. اگر شما میخواهید از مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا استفاده کنید و یا میخواهید سایتی پویا داشته باشید باید حداقل یک دیتابیس داشته باشید.
شما به هر سایتی که خدمات میزبانی وب ارائه میکنه مراجعه کنید و پلن ها رو مشاهده کنید با اصطلاحات بالا در پلن ها روبرو میشید. با درنظر گرفتن نیاز های سایت خود میتونید انتخاب بسیار بهتری برای خرید هاست داشته باشید.
اما معمولا سوالی که افراد دارند اینه که من از کجا بدونم سایتم به چه مقدار منابع نیاز داره تا بتونم انتخاب بهتری برای خرید هاست داشته باشم؟





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: