آموزش آپلود فایل با استفاده از نرم افزار cute ftp
نوشته شده توسط : اینفو

خرید هاست و دامین برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین در ادامه به ارائه برخی نکات در زمینه  ثبت دامین و هاست می پردازیم. برای راه اندازی سایت ابتدا باید یک دامنه ثبت کرده و پس از ثبت دامین خود به خرید سرویس هاست مورد نظر جهت بارگذاری اطلاعات وب سایت خود بر روی آن اقدام نمایید. دامنه ها بیانگر نام تجاری، نوع فعالیت و یا منطقه کاری شما است. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود اینست که با توجه به زبان برنامه نویسی وب سایت خود لازم است به خرید هاست لینوکس و یا خرید هاست ویندوز اقدام نمایید.

برای وب سایت هایی که دارای ترافیک بالا نیستند هاست نیاز آن ها را برآورده می سازد اما برای وب سایت های پربازدید ما دو انتخاب را پیش رو داریم: -  خرید سرور مجازی    -  خرید سرور اختصاصی

زمانی که شما اقدام به خرید سرور اختصاصی می کنید، تمامی منابع آن سرور در اختیار شماست و فقط شما از آن استفاده می نمایید اما با خرید سرور مجازی شما یک ماشین مجازی شده را بر روی سرور کنترل می کنید که ممکن هست تعداد زیادی محیط مجازی دیگر را نیز میزبانی کند. پس فقط شما نیستید که از سرور استفاده می نمایید. در سرور مجازی شما محدود به پلن هایی هستید که شرکت ارائه می نماید در صورتی که در سرور اختصاصی شما کنترل کامل را بر عهده دارید و می توانید از منابع و سی پی یو به تنهایی استفاده نمایید.

با توجه به توضیحاتی که داده شد قطعا سرور اختصاصی امکانات بیشتری نسبت به سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می د هد اما شما باید توجه کنید که نیاز شما چیست ؟ اگر سرور مجازی پاسخگوی نیاز شما است لزومی ندارد برای خرید سرور اختصاصی هزینه کنید. چون قطعا قیمت سرور های اختصاصی نسبت به سرور های مجازی بیشتر است .

ایران وب سرور با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه هاست پرسرعت به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

 

مراحل آموزش  CuteFTP  به شرح زیر است:

شما باید آدرس FTP  سایت خود و نام کاربری و رمز عور آن را در اختیار داشته باشد.

Login  کردن در CuteFTP:

روی Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/icon.jpgکلیک کنید تا منویی برای شما باز شود که شامل این گزینه ها است:

Host: در این گزینه شما باید آدرس FTP  خود را وارد نمایید.

Username: شما در این گزینه نام کاربری را وارد کنید.

Password: شما در این گزینه رمز عبور را وارد کنید.

Port: دراین گزینه پورت FTP  خود را وارد نمایید که پورت پیش فرض آن 21 می باشد و در بیشتر FTP  ها شما نیازی به تغییر پورت پیش فرض ندارید.

روی Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/icon1.jpgکلیک کنید تا صفحه محیط FTP  شما در سمت راست باز شود وچند ثانیه مراحل ورود طول می کشد و وقتی مراحل ورود باموفقیت انجام شد فایلها وپوشه های داخل FTP  سایت شما را در این صفحه برای شما نمایش می دهد.

 

Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/login.jpg

و چند ثانیه مراحل ورود طول می کشد و وقتی مراحل ورود باموفقیت انجام شد فایلها و پوشه های داخل FTP  سایت شما را در این صفحه برای شما نمایش می دهد.

 

Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/ftp.jpg

 

اقدامات قابل انجام در محیط Cute Ftp  :

UPload  فایل ها : شما برای کپی کردن فایلها به FTP  سایت خود از چند روش می توانید استفاده کنید که عبارتند از:

Copyفایلها و پوشه ها و Past  آن در صفحه FTP  باز شده که در تصویر فوق قابل مشاهده است.

Drag and Drog: یعنی کشدن فایل ها وپوشه ها و رها کردن آنها در صفحه FTP  باز شده.

انتخاب یک فایل در منوی سمت چپ  که عکس آن در پایین است و دبل کلیک چپ بر روی آن  یا انتخاب گروهی از فایل ها و Drag and Drog  آنها در صفحه FTP  باز شده.

 

Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/drag.jpg

 

تغییر نام فایل ها وپوشه ها:

در صفحه FTP  باز شده شما می توانید بر روی اسم یک فایل یا پوشه کلیک راست کرده و گزینه Rename  را انتخاب کنید تا اسم فایل یا پوشه در حالتی قرار گیرد که بتوانید اسم آن فایل یا پوشه را تغییر نام دهید.

در صفحه FTP  باز شده شما می توانید روی اسم فایل یا پوشه یک بار کلیک کنید تا اسم فایل یا پوشه در حالتی قرار گیرد که اسم آن فایل یا پوشه را تغییر نام دهید.

 

Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/rename.jpg

Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/rename1.jpg

 

باز کردن فایل ها :

اگر روی اسم یک فایل کلیک راست کنید وروی گزینه View  کلیک کنید می توانید در صورت متنی بودن فایل ، محتوای فایل مورد نظر را ببینید در غیر این صورت روی فایل Upload  شده درFTP  سایت دبل کلیک کنید تا آن فایل از FTP  سایت شما Download  شود ودر پوشه ای که در سمت چپ باز است قرار گیرد و شما برای باز کردن فایل باید در کامپیوتر خود آن را اجرا کنید.

حذف فایل یا پوشه:

شما برای حذف فایل یا پوشه در CuteFTP  از چند روش می توانید استفاده کنید که عبارتند از:

در صفحه FTP باز شده شما می توانید بر روی اسم یک فایل یا پوشه کیک راست کرده و گزینه Delete  را انتخاب کنید.

در صفحه FTP  باز شده شما می توانید بر روی اسم یک فایل یا پوشه کیک کرده دکمه Delete  کیبورد را بزنید.

ساخت پوشه :

شما برای ساخت پوشه در CuteFTP  از چند روش می توانید استفاده کنید که عبارتند از:

روی اسم یک فایل یا پوشه کلیک راست کنید و روی گزینه New Folder  کلیک کنید که برای شما منویی باز می شود وشما می توانید نام پوشه را در  آن بنویسید و سپس روی دکمه OK  کلیک کنید.

روی Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/icon3.jpgکلیک کنید که برای شما منویی باز می شود وشما می توانید نام پوشه را در  آن بنویسید وسپس روی دکمه OK  کلیک کنید.

نکته  : اگر می خواهید در صفحه FTP  باز شده به پوشه قبل برگردید می توانید روی Description: http://nanopars.com/nano/cuteftp/icon2.jpgکلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: