مصالح مورد استفاده در ساخت ملات
نوشته شده توسط : اینفو

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

 

در ساخت ملات، بسته به نوع آن از مصالح گوناگونی استفاده می شود. از جمله مهم ترین این مصالح می توان به سیمان، آهک، ماسه، خاک رس و همچنین گل اشاره نمود. در بخش زیر می کوشیم تا این موارد را توضیح دهیم:

سیمان

سیمان ترکیبی از سیلیکات های مختلف کلسیم، آلومینیم و آهن با نسبت های مشخص می باشد. تغییر این نسبت ها، منجر به تغییر خواص سیمان خواهد شد. مواد اولیه سیمان مخلوطی از سنگ آهک و خاک رس با نسبت معین می باشد.

در کارخانه سیمان سازی، سیمان به دو شیوه خشک و تر تهیه می شود. در این کارخانه سیمان در قالب کیسه های سیمان ۵۰ کیلویی عرضه می گردد.

در شکل زیر، کیسه های سیمان را مشاهده می کنید:

سیمان

آهک

آهک یک نوع مصالح ساختمانی سفید رنگ است که حاصل پخت سنگ های آهکی می باشد. سنگ آهک در معدن به دست آمده و در کوره های آهک پزی حرارت داده می شود. نتیجه این امر، آهکی خواهد بود که در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در شکل زیر می توانید سنگ آهک را ملاحظه نمایید:

سنگ آهک

سنگ آهک

ماسه

ماسه یکی از مصالح ساختمانی است که با آهک مخلوط شده و مخلوط این دو، به عنوان مقاوم کننده پی سازه های آجری و کارهای آجری استفاده می شود. اندازه استاندارد ماسه ۰٫۰۶ میلی متر تا ۲ میلی متر می باشد. در شکل زیر، می توانید ماسه رودخانه ای سرند شده را ملاحظه نمایید:

ماسه رودخانه ای سرند شده

ماسه رودخانه ای سرند شده

بخوانید: ترمووود چیست

ماسه انواع مختلفی دارد که در این جا هر کدام از این موارد را به اختصار شرح خواهیم داد:

الف) ماسه کوهستانی

ماسه کوهستانی

ماسه کوهستانی

ماسه کوهستانی یکی از انواع ماسه است که بیش تر در پای کوه در حوالی بستر اولیه رودخانه یاف می گردد. این نوع ماسه بیشتر حالت تیزگوشه بوده و به همین دلیل نیز با مصالح ساختمانی همچون آهک و سیمان پیوندی مستحکم برقرار می کند. به همین دلیل ملات به این نوع ماسه به خوبی چسبیده و با آن درگیر می شود.

ب) ماسه رودخانه ای

ماسه رودخانه ای

ماسه رودخانه ای

این ماسه، ماسه ای است که بر اثر حرکت زیاد تحت سایش فراوان واقع شده است. در نتیجه این سایش ها، سطح این ماسه به نسبت صاف و کروی بوده و پیوند خوبی با شیره آهک و سیمان ندارد. به همین جهت در هنگام ساخت ملات با این ماسه، سعی می شود که آن را با ماسه شکسته مخلوط کنند.

ج) ماسه بادی

این ماسه، دارای دانه های بسیار ریزی بوده و از آن در ملات های آبی و ساروج استفاده شده است. در شکل زیر می توانید این نوع ماسه را مشاهده نمایید:

ماسه بادی

ماسه بادی

خاک رس

خاک رس، بر اثر دگرگونی و پوسیده شدن سنگ های آذرین در طول سال های متمادی حاصل خواهد شد. در شکل زیر می توانید این نوع خاک را ملاحظه نمایید:

خاک رس

خاک رس

این نوع خاک دارای انواع مختلفی بوده و نوع مرغوبی از آن خاک رس همراه با سیلیس می باشد. این نوع خاک در سفال گری مورد استفاده قرار می گیرد.

گِل

گل مخلوطی از آب، خاک و ماسه نرم به نسبت معین (سه به یک) می باشد. در شکل زیر می توانید مخلوطی از خاک و ماسه را ملاحظه فرمایید:

مخلوط خاک و ماسه





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: