معرفی سنگهای ساختمانی مدرن يا نوين "سنگ پليمري"
نوشته شده توسط : اینفو

 

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

 

 

سنگهای ساختمانی مدرن "سنگ پليمري" یکی از شاهکارهای مهندسی در قرن حاضر بوده که تحول عظیمی را در زمینه تولید سنگهای مصنوعی با کیفیت منحصر به فرد فراهم نموده است. دلیل این ادعا دریافت گواهینامه‌های مختلف و نشانهای طلا توسط مخترع این تکنولوژی (شرکت سیستروم روسیه) می‌باشد که شما را به مطالعه وب سایت این شرکت و مشاهده مدالهای افتخار دعوت می‌نمایم. شرکت سیستروم نام این محصولات را مرمر ساخته شده از بتن انتخاب نموده است.  (Marble made of concrete)

 

سنگهای ساختمانی نوین تحت عنوان سنگ پليمري بر اساس استفاده از بتن سیمانی تولید می‌شود که در آن ماسه به عنوان ذرات ریز پرکننده یکی از مهمترین مواد اولیه می‌باشد. ترکیبات پلیمری و افزودنیهای شیمیایی چسبندگی بین تمام اجزاء را ایجاد کرده و مقاومت مصالح نوین را تامین می‌کند. رنگ‌دانه‌های اکسید آهن که مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیطهای قلیایی می‌باشد رنگ مورد نظر را به این مصالح می‌دهد. ترکیبی که از این راه به دست می‌آید در قالب‌هایی از جنس سیلیکان ، لاستيك و پلاستيك (ABS) با طرحهای بسیار متنوع ریخته می‌شود. به عنوان مثال در مصالح نما قالبها دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی بوده و به محصولات سیمایی کاملاً مشابه سنگهای طبیعی قابل استفاده در نما را می‌دهد.

 

در جدول زير برخي از مشخصات فيزيكي و مكانيكي سنگهاي پليمري ارائه شده است:

پارامتر

سنگ پليمري "درنيكا سنگ"

مقاومت فشاريkg/cm2

 1000- 600

مقاومت كششيkg/cm2

150-60

مقاومت سايشيg/cm2

كمتر از 4/0

مقاومت دماييcycles

500

جذب آب%

كمتر از 3

دانسيتهkg/m3

2200

 

  1. مزیتهای مصالح ساختمانی نوین “سنگ پليمري” نسبت به مصالح رایج در صنعت ساختمان ایران
  • بسيار مقاومتر بدليل فرمولاسيون خاص و استفاده از تكنولوژيهاي نوين (مقاومتي در حدود 3 برابر بتن)
  • بسيار سبكتر و در نتيجه كار با آن آسانتر بدليل وزن مخصوص پايينتر
  • بسيار ارزانتر بدليل استفاده از تكنولوژيهاي نوين
  • امكان توليد در طرحها و رنگهاي متنوع با استفاده از قالب با طرحهاي متنوع (هم اكنون شركت درنيكا سنگهاي مذكور را در حدود 20 رنگ مختلف و بيش از 50 طرح متنوع توليد و به بازار ارائه مي‌نمايد.)
  • امكان توليد بر اساس نوع و شرايط مصرف (استفاده در فضاي بيروني و يا داخلي ساختمان ، كف ، ديوار ، نما ، دكوراتيو و غيره) با تغيير فرمولاسيون مواد تركيبي و قالبهاي متنوع (هم اكنون شركت درنيكا محصولات بسيار متنوع سنگهاي پليمري را شامل: سنگ نما, سنگ آنتيک و دکوراتيو, موزاييک, سنگ فرش, کفپوش, قرنيز, پله, زير پله و جدول توليد و به بازار ارائه مي‌نمايد.)
  • عدم نياز به برشكاري زياد بدليل وجود محصولات در سايزهاي مختلف
  • نصب بسيار آسان و عدم نياز به استفاده از تجهيزات خاص براي جلوگيري از ريزش با در نظر گرفتن تمهيدات خاص در حين قالب‌گيري

 

با توجه به امكان توليد سنگ پليمري در طرحها و رنگهاي بسيار متنوع ، سنگهاي مذكور در صنعت ساختمان كاربردهاي وسيعي پيدا نموده اند كه در ادامه به برخي از آنها اشاره مي گردد.

 

  1. موزاييك پليمري:

موزاييک پليمري کفپوشی است فوق متراکم ، در حقيقت يک جور بتن خود متراكم (SCC) است که تراکم خود را از طريق فرآيند پليمريزاسيون (رزين سنگ مصنوعي و يا رزين پليمري) و از طريق لرزش روي ميز ويبره به دست می آورد و از ماسه ، سيمان ، سنگ دانه، رزين سمنت پلاست (فوق روان كننده پلي كربوكسيلات) ، رنگدانه‌هاي شيميايي و آب  در ابعاد و طرحها و رنگهاي متنوع توليد مي‌شود. ترکيبات پليمری و افزودنيهای شيميايی (رزين سمنت پلاست) چسبندگي بين تمام اجزاء را ايجاد كرده و مقاومت مصالح موزاييك پليمري را تامين نموده و رنگ‌دانه‌ها كه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و محيطهاي قليايي مي‌باشد رنگ مورد نظر را به اين مصالح می‌دهد.

نكته قابل توجه در موزاييكهاي پليمري ، مقاومت بسيار خوب آنها در شرايط يخبندان مي‌باشد كه دليل آن جذب آب  پايين  (کمتر از 3 درصد) و تراكم زياد آنها مي‌باشد.

 

    1. مشخصات ظاهریموزاييك پليمري:
      1. رنگ: با توجه به استفاده از رنگدانه‌هاي شيميايي در تركيب موزاييك پليمري، امكان توليد موزاييك در رنگهاي بسيار متنوع فراهم شده است. رنگدانه‌ها (پيگمنت ها) دارای رنگ های مختلف از قبیل مشکی، سفيد ، قرمز، زرد، قهوه ای ، آبي و سبز (اکسید کروم) مي‌باشند كه علاوه بر مصرف در توليد سنگ مصنوعي در صنايع رنگ، پلاستیک و ساختمان نيز مصرف مي‌شوند.
      2. طرح: با توجه به توليد طرحهاي بسيار متنوع قالبهاي پليمري (ABS) امكان توليد موزاييك در طرحهاي بسيار متنوع فراهم شده است.(شركت درنيكا صنعت تا كنون بيش از 200 طرح متنوع قالب پليمري مخصوص توليد سنگ مصنوعي را توليد و به بازار ايران و كشورهاي خاورميانه ارائه نموده است.(

 

    1.  موارد استفاده موزاييك پليمري:

موزاييكهاي پليمري كاربرد بسيار وسيعي دارند و بطور مثال ميتوان به موارد زير اشاره نمود:

کفپوش بتني پياده رو،  پوشش كف حياط، سنگ پشت بام، سنگ فرش باغ، سنگ فرش حياط، سنگ فرش حياط خانه، سنگ فرش حياط منزل، سنگ فرش حياط ويلا، سنگ فرش معابر، سنگ کف پاركينگ، سنگ کف حیاط، کفپوش بتني، كفپوش محوطه ويلا، موزاییک پشت بام، موزاييک حياط خانه، موزاييک حياطي، موزاييک کف حياط

  1. سنگ مصنوعی ساختماني (سنگ پليمري)

سنگ مصنوعی نامی برای انواع مختلف محصولات سنگ مصنوعی است که از قرن ۱۸ استفاده می‌شود. سنگهاي مصنوعي در  پروژه‌هاي مهندسي عمران ، ساختمان سازي  ،  مصارف صنعتي و غيره  مورد استفاده قرار می‌گيرند.

يكي از اولين سنگهاي مصنوعي تحت عنوان Lithodipyra (AKA Coade stone) بين سالهاي 1769 الي 1833 ميلادي توليد گرديد. پس از آن توليد سنگهاي مصنوعي به روشهاي مختلف ادامه پيدا كرد.

سنگ پليمري سنگي مصنوعي است فوق متراکم ، در حقيقت يک جور بتن خود متراكم (SCC) است که تراکم خود را از طريق فرآيند پليمريزاسيون (رزين سنگ مصنوعي و يا رزين پليمري) و از طريق لرزش روي ميز ويبره به دست می آورد و از ماسه ، سيمان ، سنگ دانه، رزين سمنت پلاست (فوق روان كننده پلي كربوكسيلات) ، رنگدانه‌هاي شيميايي و آب  در ابعاد و طرحها و رنگهاي متنوع توليد مي‌شود.

سنگهاي پليمري ساختماني كاربرد بسيار وسيعي دارند و بطور مثال ميتوان به موارد زير اشاره نمود:

سنگ مصنوعی نمای ساختمان، سنگ بادبر، نمای ساختمان ویلایی، سنگ نما، سنگ انتیک دکوراسیون داخلی، سنگ دکوراتیو، انواع نمای ساختمان مسکونی، سنگ نمای آنتیک، نمای داخلی ساختمان، نمای بیرونی ویلا، سنگ دکوراتیو نما، سنگهای تزئینی داخل ساختمان، نماهای سنگی ساختمان، سنگ های تزئینی ساختمان، سنگ آنتیک مصنوعی، نماي خارجي ويلا، نمای آجر و سنگ، نمای حیاط ساختمان، سنگ مصنوعی، نمای بیرون ساختمان، سنگهای تزئینی دیوار، سنگ ساختمانی، سنگ نماي ديوار ويلا، نمای خارجی ساختمان، سنگ دیوار، سنگ سمنت پلاست، سنگ تزئینی دیوار ويلا، نمای سنگ ساختمان، سنگ آنتيك پشت تلويزيون، سنگ مصنوعی سمنت پلاست، نماي سنگي ويلا





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: