مصالح ساختمانی جدید
نوشته شده توسط : اینفو

 

شرکت ظریف رول بولت با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه انواع رول بولت از جمله رول بولت پروانه ای، رول بولت هیلتی و رول بولت غلافی می باشد. رول بولتHSA  که عمدتا در سازه ها ، دستگاه ها، اتصال تیر به ستون، کابل کشی در دیواره های بتنی و بسیاری موارد دیگر به خوبی نیرو های برشی را تحمل کرده و کارایی بسیار بالایی دارد، نیز در شرکت ظریف رول بولت با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. این شرکت با توجه به نیاز مبرم شرکت های مجری پروژه های ملی در زمینه ساخت و ساز آمادگی خود را به عنوان تولید کننده رول بولت، با نازلترین قیمت به صورت کلی و جزئی اعلام میدارد. در ادامه این مطلب با ظریف رول بولت همراه باشید.

 

 

نمای جدید بناهای مدرن که متناسب با نیازهای امروز بشر است، تنها به دلیل طراحی متفاوت نیست. در واقع، نوع مصالح ساختمانی به کار رفته و شکل اجرای آن ها در بناها در متفاوت بودن نماها تاثیر شگرفی دارد. بشر امروز وارد عصر جدیدی شده است و به واسطه دیدگاه او نسبت به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف حساس تر از قبل عمل می کند. نگاه نو به شیوه ساختمان سازی، بهره بری از مصالح ساختمانی جدیدی را نیز طلب می کند. هرچند ممکن است تکنولوژی ساخت و شیوه اجرا در بهره بری از مصالح ساختمانی جدید غریب و ناآشنا باشد اما شناخت این مصالح و کشف خصوصیات آن ها کمک موثری در جهت رفع نیازهای جامعه ما خواهد داشت.

ما در این بخش به تشریح چندی از مصالح های ساختمانی جدید پرداخته ایم.

بتن انتقال دهنده نور

بتن انتقال دهنده نور با نام تجاری Litracon محصول نسبتا جدیدی است که توسط معمار 27 ساله مجارستانی به نام آرن لوسونزی در سال 2004 ابداع گردید. محصول فوق با ترکیب 96 درصد بتن معمولی و 4 درصد فیبرهای نوری به یک مصالح منحصر فرد برای هزاره جدید مبدل شده است. از نظر تئوری، فیبرهای به کار رفته در لیتراکن قادر به  انتقال نور در بتنی به ضاخمت 20 متر می باشد. استفاده از فیبر نوری بدون تاثیر منفی در مقاومت فشاری بالا و کششی توانسته است اثری خوب با فضاهای روشن و جذاب داشته باشد.

بتن جلایافته (پرداخت شده)

بتن جلایافته تکنیک نسبتا مدرنی است که برای تغییر سطوح دال های بتنی جدید و قدیمی به کفی جذاب، پایدار، نهائی و آماده به کار می رود. شرکت رتروپلیت پیشگام این متد از بتن های جلایافته می باشد که از دهه 1990 تا به اکنون در بیش از 100 میلیون متر مکعب سطوح بتنی استفاده گردیده است.

ساگا گلس

ساگا گلس یا پوشش رنگی کنترل نور یک پوشش خارجی الکترونیکی می باشد که با کنترل اشعه های خیره کننده خورشیدی دید محافظت شده و بی نقصی ارائه می دهد. استفاده از این محصول، علیرغم هزینه بالای آن نتایج بسیار مطلوبی اعم از بازدهی بالای ساختمان ها در استفاده از انرژی، آسایش مطلوب و... دارد.

آجر مهندسی سبز

آجر مهندسی استاندارد بدون نیاز به پخت در دمای بالا به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شد. در ساخت آجر نام برده شده، از روشی جدید بهره برده شده است که علاوه بر بی نیازی از مصرف سوخت و انرژی بالا و عدم تولید آلودگی های محیط زیست، از بالاترین استانداردهای روز استفاده شده است. این روش می تواند جایگزین مناسبی برای خشت زنی های سنتی در نقاط محروم باشد.

کانکس تاشونده سیار

مبتکر طرح کانکس تاشونده سیار توانسته است با بهره بری از مواد و مصالح فلزی اتاقک تاشونده سیاری بسازد که از آن در هنگام بروز بلایای طبیعی چون سیل، زلزله و... به آسانی استفاده شود. اتاقک های تاشونده سیار در ظرفیت های 12 الی 14 متر مربع قابل ساخت می باشند و به راحتی می توان آن ها به صورت 10 تا 12 عددی به وسیله یک دستگاه تریلر حمل و منتقل کرد.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: