بهترین روشهای شستشو و نگهداری حوله
نوشته شده توسط : اینفو

 

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حوله یا به عبارت عامیانه رنگرزی حوله  نیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.

 

 

باید حوله ها در دماي بالا ،ولی نه با آب جوش شسته شوند بيشتر ميکروب ها در دماي بالاي     60تا 70 درجه سانتي گراد از بين مي روند و بهتر است حوله ها  به طور جداگانه شسته شوند . نکته اي که بايد به آن توجه داشت، اين است که افراد مبتلا به بيماري هاي قارچي و ميکروبي پوست زگيل، عفونت قارچي  کشاله ران، براي پيشگيري از انتقال بيماري به ساير افراد بايد حتماً حوله هايشان را جدا از ساير افراد خانواده شسته، نگهداري و خشک کنند.  نکته اي که بايد به آن توجه داشت اين است که حوله ها نبايد در حمام که محيط مرطوبي است، قرار داده و نگهداري شوند، چون در اين صورت احتمال آلودگي  ور شد و تکثير ميکروب ها بيشتر مي شود.

 اگر حوله های تمیز شما بوی نامطبوعی گرفته اند ، با یک یا دو فنجان سرکه و آب داغ – با حداکثر دمایی که جنس حوله شما اجازه تحمل آن را دارد و هرچه بالاتر بهتر- آنها را بشویید. سپس دوباره حوله ها را با ماده شوینده معمولی، شستشو دهید. حتما حوله ها را پیش از مصرف به صورت مناسبی پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

 

 اگر عبارت " از سفید کننده حاوی کلر استفاده نکنید" را روی برچسب مشاهده می کنید، حتما آن را رعایت کنید ، حتی در مورد حوله های سفید. در واقع استفاده از سفید کننده به مرور بافت و قدرت جذب حوله هایتان را کاهش خواهد داد.

حتما توصیه هایی که روی برچسب درج شده، را جدی بگیرید. معمولا برای اغلب حوله ها شستشو با آب گرم ( با حداکثر درجه حرارت ممکن) در ماشین لباسشویی و هم چنین شستشوی هم زمان حوله های هم رنگ ، توصیه می شود.

برای حفظ حالت پفی حوله ها و توده ای نشدن بافتشان ، پس از شستشو و قبل از قرار دادن آنها در داخل خشک کن، به دقت حوله ها را تکان دهید. این کار بعد از خشک کردن هم توصیه می شود.

راهی برای افزایش قدرت جذب آب حوله ها:

 

1-قبل از استفاده حوله را در آب گرم بشویید. بعضی از مردم بدون اینکه حوله را دوبار شسته و خشک کنند، از آن استفاده می کنند؛ در حالی که شستشو در آب گرم سبب می شود رنگ اضافی و هرگونه پوششی که در طول روند تولید حوله روی آن نشسته از بین برود.
هیچ چیز دیگری را همراه با حوله ها نشویید چون حوله های نوی رنگی ممکن است رنگ بدهند و نیز کرک حوله ها به بقیه لباس ها خواهد چسبید.


2-یک فنجان سرکه سفید به چرخه شستشو بیفزایید. سرکه را رقیق کنید و یا صبر کنید تا میزان آب در ماشین لباسشویی بالا بیاید؛ سپس سرکه را بریزید وگرنه ممکن است رنگ حوله تان برود. در شستشوی دوم می توانید ازنصف پیمانه جوش شیرین استفاده کنید؛ اما سرکه و جوش شیرین را در یک شستشو با هم استفاده نکنید.
توجه کنید که این راه حل ها اثبات شده اند. چون وقتی سرکه (اسید) و جوش شیرین (باز) به صورت جدا جدا استفاده می شوند، اتم های آزاد با مواد معدنی، نمک و دیگر مواد شیمیایی ترکیب می شوند، از حوله جدا شده و در آب انباشته می شوند.

 

3-از هیچ نوع نرم کننده ای استفاده نکنید. نرم کننده ها سطح پارچه را با قشاء نازکی از نوعی مواد شیمیایی (روغن) می پوشانند که باعت هیدروفوبیک (مخلوط نشدن آب و روغن) شدن الیاف پارچه می شوند. به هر حال سرکه هم تا حدی به نرم شدن حوله کمک می کند.
اگر در حال حاضر هم از نرم کننده استفاده کرده اید می توانید نصف فنجان جوش شیرین با پودر لباسشویی مخلوط کنید و پس از شستشو در مرحله آبکشی نصف فنجان سرکه به چرخه اضافه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: